2/08/2016

Niezapomniane trendy lat 2000-2005! Kult meganiskich biodrówek, butów z czubem i piosenkarek pop!

Hej Kochani!

Dziś mam dla Was mnóstwo zdjęć- głównie reliktów przeszłości, które (mam nadzieję)- rozbawią Was równie mocno jak mnie w czasie, gdy ich dla Was szukałam w czeluściach Internetu. :)

Post ten będzie wyjątkowo tylko po polsku, ponieważ sądzę, że osoby z innych krajów mogą pewnych naszych ówczesnych trendów nie zrozumieć (albo wtedy byli już sto lat później w modzie;).

Lata 2000-2005 są teraz nazywane przez osoby, które znają się na modzie i jej historii- latami kiczu, i miejscami trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić, jednakże do kilku trendów mam niemały sentyment, ponieważ był to czas mojego dorastania.

Poniżej lista obciachowych, zabawnych, ale i właśnie powracających, trendów lat 2000-2005, które na zawsze zapiszą się w pamięci osób, mających obecnie dwadzieścia- kilka- trzydzieści lat:

1) Bardzo szerokie paski do spodni (oczywiście dzwonów)






Kto z nas nie pamięta pasków tak szerokich, że nie mieściły się w szlufki? Ale wtedy były takie trendy, że za zbytnio nam to nie przeszkadzało, zresztą wydawało nam się, że te akcesoria mają przy okazji magiczną moc ukrywania boczków. :)

2) Buty w szpic (z tak zwanym czubem)



















Nie dość, że były wtedy zabójczo modne (zabójczo to jest dobre słowo w tym wypadku;), to dosłownie nie dało się kupić innych fasonów wizytowych butów/szpilek. Niechlubnie powiem, że jedno ze zdjęć to moje własne buty z tamtych czasów (w białych spodniach).

A gdyby ta straszna moda poszła jeszcze odrobinę dalej, prawdopodobnie tak wyglądałby kolejny model:


3) Długie, sportowe buty "bokserki"












Ta moda szturmem wdarła się do gimnazjów i liceów, w dodatku, żeby było gorzej- dziewczyny uwielbiały zestawiać takie buty z jeansowymi spódniczkami mini powodując, że nogi wydawały się dużo krótsze niż rzeczywiście były. Jednak najbardziej podobała mi się alternatywna nazwa tych butów: sportowe kozaki :) (ekstra, nie?)

4) Spodnie z brokatem (najczęściej jeansy i dzwony jednocześnie)






 To był hit nad hity! Za umaziane w brokacie jeansy trzeba było zapłacić sporo więcej niż za "zwykłe", a i tak każda dziewczyna chciała takie mieć!

5) Klapki z pianki (gąbczaste, piętrowe)








 Kolorowe, piankowe, "piętrowe"- tak nazywałam ilość warstw na podeszwie, często były wielokolorowe. I choć mam wrażenie, że takie klapki przyszły do nas już w latach 90-tych (razem ze sławnymi Kubotami:), to jednak pamiętam zabieranie ich na wakacje jeszcze, gdy miałam około 12-14 lat, czyli będą to lata 2001-2003. Co ciekawe- te dziwaczne klapki były bardzo komfortowe i nie obcierały nigdzie jak współczesne japonki.

6) Welurowe gumki do włosów








 Wciąż jeszcze używane, jednakże wtedy był zdecydowanie czas ich największej świetności. Jak się okazało po wielu latach- gumki te są bardzo dobre dla włosów, ponieważ ich nie ciągną i nie wyrywają jak współczesne cieniutkie gumeczki z metalowymi łączeniami.

7) Hafty (głównie na jeansach)








 Im bardziej haftowane były jeansy, tym byłaś bardziej trendy w szkole. ;)

8) Hairagami





 Megahit! Wszystkie bloki reklamowe z Telezakupów Mango zawierały to cudeńko. ;) Zresztą ja osobiście do dzisiaj mam ten wynalazek- jest bardzo przydatny do upięć.

9) Damskie kaszkiety/berety z daszkiem



Jessica Alba

Jennifer Lopez


Keira Knightley w filmie "Love actually"



 Osobiście uważam je za jedne z najbrzydszych, damskich czapek świata i najwidoczniej wtedy myślałam podobnie, bo nie posiadałam takowej. Niestety choćby gwiazdy miały wówczas inne zdanie na ten temat i z łatwością można było zobaczyć w gazetach Jennifer Lopez, dumnie przechadzającą się w takim właśnie nakryciu głowy. ;)

10) Wielkie kolczyki- koła



Jennifer Lopez


Britney Spears



Kayah

Weronika Rosati

Rihanna

Jak widać na powyższych zdjęciach- mało kto ich wtedy nie nosił. Zresztą to wcale nie najgorszy trend, dziś też można takie kupić, są jedynie trochę mniejsze i często z cyrkoniami. Zwróćcie jednak uwagę na cały outfit Britney Spears- totalny mix chyba większości najmodniejszych wtedy trendów. ;)

11) Okulary (niby) przeciwsłoneczne z kolorowymi szkłami






 Osobiście miałam różowe. Przed słońcem oczywiście nie chroniły, ale były "cool".

12) Króciutkie topy

Britney Spears

Christina Aguilera

Christna Aguilera

Doda

Britney Spears

Jessica Simpson

Jennifer Lopez

Christina Aguilera

Jennifer Lopez

Britney Spears

Britney Spears

Britney Spears

Britney Spears

Christina Aguilera

Britney Spears

Christina Aguilera

Jennifer Lopez

To była zdecydowanie era ultrakrótkich topów i płaskich brzuchów! Gwiazdy lansowały ten trend na potęgę, a ponieważ piosenkarki pop były wtedy niesamowicie popularne- każda młoda dziewczyna szukała takich właśnie króciutkich bluzeczek.

13) Łańcuszki, doczepiane do spodni

Aaliyah





Aaliyah




Wtedy też do każdych spodni dziewczyny przyczepiały łańcuszki na małych karabińczykach. Powyżej dowody, że ja również należałam do tych osób. :)

14) Mega niskie spodnie biodrówki

Britney Spears

Hilary Duff

Jennifer Lopez

Jennifer Lopez

Britney Spears

Britney Spears

Britney Spears

Britney Spears

Britney Spears

Britney Spears

Hilary Duff

Hilary Duff

Hilary Duff

Jennifer Lopez

Busta Rhymes, Jennifer Lopez

Britney Spears
To był chyba jeden z największych trendów tamtych lat! Sama miałam sporo spodni o takim właśnie kroju i bardzo obniżonym stanie (najczęściej były to dzwony lub "szwedy") i szczerze mówiąc- uważam, że ten krój ładnie podkreśla zgrabną talię i powoduje, że pupa i uda wyglądają smukło. A ponieważ moda wraca co średnio 20 lat, to być może już niedługo znów będziemy kupować takie właśnie spodnie zamiast tych, co są na czasie aktualnie, czyli z bardzo wysokim stanem, które nie dla wszystkich się nadają.

15) "Żabki" do włosów







Kolorowe, zabawne i funkcjonalne- każda dziewczyna miała takie spineczki i używała do podpinania grzywki lub różnego rodzaju upięć. Dziś, choć trochę zapomniane, nadal dostępne. Jedynym ich minusem był fakt, że "zęby" im się bez przerwy łamały. ;)

16) Opaski na szyję i nadgarstki z żyłek- frywolitki








Melissa Joan Hart na górnym zdjęciu, z serialu "Sabrina- nastoletnia czarownica"






Największym zaskoczeniem do tej pory dla mnie jest fakt, że zauważyłam ostatnio, że tego rodzaju ozdoby na szyję, nadgarstki i nawet palce (pierścionki) są znowu modne! Drugą rzeczą, która mnie zaskoczyła, okazała się nazwa tej ozdoby, której nie słyszałam wtedy, kiedy sama takie żyłki nosiłam- frywolitka (ciekawe...:).

17) Sztruksowe żakiety





Jakie to straszne żakiety/marynarki były! Niestety widzę to dopiero po latach- wtedy się niemal wszystkim podobały i można było je kupić w prawie wszystkich kolorach tęczy. :)

18) Wiązane koturny z rzemykami








 Miały mnóstwo mankamentów: wrzynały się w palce, wrzynały się w łydkę, czasem raniły nawet stopy, ale się wszystkim podobały i każda dziewczyna takie właśnie chciała mieć. A stopy cierpiały.

 19) Wiązania zamiast ekspresów i jako elementy ozdobne


Britney Spears





Britney Spears

Britney Spears

Christina Aguilera



 Najczęściej z rzemyków, stosowane albo zamiast ekspresu w spodniach/spódnicy albo jako ozdobny element na przykład na boku jeansów. Uwielbiane wtedy szczególnie przez Britney i Christinę. :)

20) Za cienkie brwi

Christina Aguilera

Angelina Jolie

Cheryl Cole

Mariah Carey


Drew Barrymore

Gwen Stefani

Nicole Scherzinger

Pamela Anderson

Christina Aguilera

 W tamtych czasach zasada odnośnie regulowania brwi była jedna- im cieńsze, tym lepiej. Znałam nawet osoby, które goliły swoje naturalne brwi, żeby na gołej skórze rysować sobie cienkie kreseczki kredką. Sama również miałam wtedy bardzo wyskubane brwi, ale do golenia ich całkowicie się nigdy nie posunęłam, co w obliczu dzisiejszego uwielbienia dla "krzaków" Cary Delevigne, było chyba ostatecznie dobrym pomysłem.

21) Za krótka grzywka

Drew Barrymore

Joanna Brodzik

Christina Aguilera

Christina Aguilera

Joanna Brodzik

Angelina Jolie w filmie "Przerwana lekcja muzyki"

Beyonce

 O jakież to było straszliwie nietwarzowe! Czasy "Magdy M." i początków "Back to Basics" Christiny Aguilery rządziły się jednak własnymi prawami. :)

22) Zwiewne lub "farfoclowe" rękawy

Britney Spears

Britney Spears

Britney Spears

Britney Spears

Britney Spears

Britney Spears

Britney Spears

Christina Aguilera
W tym trendzie zdecydowany prym wśród sław wiodła Britney Spears, u której w niemal każdej stylizacji można było dostrzec fruwające rękawy lub jakieś frędzle, czy inne, zwisające elementy zamiast powiewającego tiulu, czy koronek. Jednakże wiele razy taki topik wyglądał po prostu uroczo i niektóre z nich, i dzisiaj bym włożyła. :)


I w ten sposób dobrnęliśmy do końca mojej specyficznej listy niezapomnianych trendów lat 2000-2005 i jeśli macie coś jeszcze do dodania od siebie- piszcie w komentarzach, Kochani!


6 comments:

  1. Ola, you made my day :D
    Kilka z tych rzeczy nadal sama posiadam :D. Żabki na włosy - aczkolwiek moje włosy już sie nie dają tak fajnie nimi upiąć - choć zastanawiam się, czy kiedykolwiek się dały :P
    Buty ze szpice - użyłam ich chyba tylko raz - jak się przebierałam za wiedźmę na balu przebierańców :D.
    Dzwony oczywiście posiadałam, jak każda z Nas w tamtych czasach.
    Uwielbiałam myśl o za krótkich topach i chciałam mieć kaszkiet (to ostatnie przez jakieś pięć minut). Nigdy się taki top nie odważyłam - miałam wtedy etap p.t. mam za duży biust i wstyd przyznać, ale obwiązywałam się bandażem (dobra wymowka po wypadku, który miałam ;) ).
    Taką gumkę gdzieś w czeluściach szuflady mam - zieloną :D.
    A biodrówki to marzenie każdej dziewczyny było ;).
    No w każdym razie, fajnie tak było powspominać :D.

    Patka ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O Boże- obwiązywania biustu bandażem to nawet ja nie przerabiałam, a believe me- było co obwiązywać, ja się ukrywałam w tych żakietach kolorowych, a krótkie topy też nosiłam, bo brzuch akurat chudy :D ps. BIODRÓWKI BYŁY SUPER i szczerze mowiąc trochę się nie mogę doczekać, aż wrócą do łask. :)

      Delete
  2. Ja mam 16 lat, a jeszcze pamiętam te trendy z mojego dzieciństwa :))) Szczególnie te ultrabiodrówki dzwony i "emo" fryzury.

    ReplyDelete
  3. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki! Postarałam się zebrać te najważniejsze 'trendy' ;)

      Delete
  4. To bardzo dobra robota jaką wykonałaś. Dziękuję i gratulacje! A niektóre trendy w 2023 powróciły.

    ReplyDelete

Recommended post

New Year's Eve 2023/2024 elegant outfit with pale pink wrap dress and emerald green jewellery! Sylwester 2023/2024! Stylizacja na imprezę z okazji końca roku 2023 - pastelowa zakładana sukienka, szmaragdowa biżuteria i smokey eye!

Hey Guys! Today I would like to present you here the last outfit of this year (how does that sound!), because it is a New Year's Eve out...