4/22/2015

Powrót do przeszłości część 2- zapomniane słodkości i napoje! I love 90's :)

Witajcie Moi Drodzy!

Wedle próśb i sugestii, dziś zamieszczam drugą część powrotu do przeszłości, czyli dzieciństwa w latach 90- tych i na początku lat dwutysięcznych oraz przedstawiam Wam tym razem głównie słodycze i napoje, które robiły wtedy furorę i za które wiele osób dałoby się dziś pokroić. ;)

Wiele ze wspomnianych słodkości jest od jakiegoś czasu w Polsce niedostępnych (słoik "Snickers"), jednak niektóre przetrwały do dziś (galaretki "Makarena").

Być może macie jednak jakieś tajne źródła, w których to można jeszcze "dorwać" słodkie relikty tamtych lat, to proszę o tą wiedzę tajemną w komentarzach!

A oto i niezapomniane pyszności z przeszłości:

1.


Słoik kremu nugatowego "Snickers"- jakie to było pyszne! Widziałam niedawno w sklepach słoiki Milky Way, czy niezniszczalną Nutellę, ale tego smakołyku już dawno nigdzie nie udało mi się upolować, a w czasach mojego dzieciństwa był tak samo popularny jak Nutella :)

2.


Lody "Bambino"- chyba najlepsze lody na patyku świata :) Stare, ale jare- chrupiąca czekolada na wierzchu i baardzo śmietankowy środek- nadal do kupienia :)

3.


"Ciepłe" lody- muszę przyznać, że zawsze bardziej mnie fascynował ich wygląd niż smak, ale ponieważ zimą rodzice nie tak ochoczo chcieli kupować nam lody- była to jakaś alternatywa ;)

4.


Fanta grapefruitowa- i myślę, że dla niektórych z Was może być to niezłe zaskoczenie, bo kiedy zdarzało mi się kilka razy odpowiadać na pytanie, jaki jest mój ulubiony smak Fanty, że właśnie ta różowa- napotykałam zdziwioną minę współrozmówcy ;) A smak ten był przepyszny! Orzeźwiający, słodko- kwaśny i jeszcze te bąbelki :) Swoją drogą- od wielu lat nigdzie jej nie widziałam.

5.


Czekoladowe gwiazdki "Magic Stars"- przez wiele lat nie było ich w Polsce, aż z powrotem zaczęto je importować (całkiem niedawno), co spowodowało niemały sentyment u wielu ludzi i chęć kupienia paczuszki i zjadania poszczególnych, ulubionych min owych gwiazdek (moja ulubiona jest ta z okularami;).

6.


Guma do żucia "Turbo"- to był dopiero hit! Nie dość, że balony z tej gumy oklejały co najmniej pół brody, to jeszcze w każdym opakowaniu był obrazek jakiejś wypasionej bryki! Wspomnienia, wspomnienia.. ;)

7.


Nie wiem, czy takie coś w ogóle pamiętacie, ale ja za to przypominam sobie, jak byłam mała i babcia robiła mi oranżadę, czyli właściwie słodki, musujący napój z właśnie takiego proszku. I to było wtedy naprawdę pyszne! :)

8.


Co ciekawe- do dziś moje ulubione draże! A jadłam je już w czasach gimnazjum, a może i podstawówki.. ;) Nadal dostępne, najczęściej w osiedlowych sklepach lub w "Piotrze i Pawle". Są też śmietankowe, orzechowe i czekoladowe. Ja najbardziej lubię te ze zdjęcia- kokosowe :)

9.


To jest dopiero old school. Pewnie połowa z Was nie wie, co to za urządzenie. Otóż tłumaczę- kiedyś nie bardzo można było kupić sobie wodę gazowaną, za to można było nabyć taki oto syfon i samemu sobie zrobić tak zwaną wodę sodową. Była ona zresztą pyszna i doskonale orzeźwiająca latem.

10.


Pamiętacie to przepyszne, rozpuszczalne w mleku kakao? Ja je doskonale pamiętam, bo było mocno czekoladowe, a jednocześnie nie za słodkie. Dawno go niestety nigdzie nie widziałam.

11.


I na koniec coś, co nadal można kupić, a o czym wspomniałam na początku wpisu- popularna w latach 90-tych galaretka "Makarena"- składająca się z różnych smaków i obsypana cukrem z każdej strony. Niesamowite, że przetrwała w niezmienionym składzie tyle lat! :)


Mam nadzieję, że przywołałam znów trochę Waszych pozytywnych wspomnień i czekam na propozycje, co jeszcze kojarzy Wam się z dorastaniem w latach 90-tych!

No comments:

Post a Comment

Recommended post

New Year's Eve 2023/2024 elegant outfit with pale pink wrap dress and emerald green jewellery! Sylwester 2023/2024! Stylizacja na imprezę z okazji końca roku 2023 - pastelowa zakładana sukienka, szmaragdowa biżuteria i smokey eye!

Hey Guys! Today I would like to present you here the last outfit of this year (how does that sound!), because it is a New Year's Eve out...